Laatste Artikelen
Wat is er nieuwe op de website
Gratis artikelen
Stel je vraag via e-mail
Gratis nieuwsbrief

Persbericht schrijven - Hoe schrijft u een goed Persbericht?

Het schrijven van een persbericht vereist nogal wat op het gebied van inlevingsvermogen en effectiviteit. Een persbericht is daarmee heel wat anders dan een advertorial of een advertentie.

Stel uzelf de juiste vragen alvorens een persbericht te schrijven
Als u besluit zelf een persbericht te schrijven dan moet u zich als het ware verplaatsen in de rol van een journalist. Alvorens uzelf aan te zetten tot het schrijven van een persbericht is het van belang om uzelf eerst af te vragen wat de nieuwswaarde van uw persbericht is.

Let op de volgende aandachtspunten bij het schrijven van een persbericht:

Eerste aandachtspunt persbericht schrijven
U moet alvorens u een persbericht gaat schrijven ook uzelf eerst afvragen waarom de inhoud van uw persbericht interessant is voor uw doelgroep.

Tweede aandachtspunt persbericht schrijven
Schrijf uw persbericht zo neutraal en feitelijk mogelijk. Uw persbericht is geen reclameboodschap om ervoor te zorgen dat uw persbericht ook daadwerkelijk wordt geplaatst.

De inhoud van uw persbericht moet zo aantrekkelijk en enteressant zijn dat een medium alleen daarom besluit om uw persbericht te plaatsten.

Derde aandachtspunt persbericht schrijven

Zorg ervoor dat uw persbericht een bepaalde opbouw heeft. Uw persbericht geeft in de eerste alinea de belangrijkste informatie weer en in de laatste alinea geeft uw persbericht de minst belangrijke informatie.
Zo kan een journalist eventueel de laatste alinea('s) verwijderen als er te weinig ruimte is om uw persbericht in zijn geheel te plaatsen

Vierde aandachtspunt persbericht schrijven
Zorg ervoor dat uw persbericht zo min mogelijk tekst bevat. "Schrijven is schrappen", dat geldt zeker voor het schrijven van een persbericht.
Maak uw persbericht niet langer dan één A4-tje.

Wilt u een persbericht schrijven en heeft u behoefte aan ondersteuning bij het schrijven van uw persbericht? 

Meld u dan aan als gebruiker van de portal De Digitale Ondernemer. U krijgt dan de beschikking over een handige tool waarmee u in een handomdraai een prima persbericht schrijft.
 

Gebruiksportal De Digitale Ondernemer

Vele Handige Tools voor de belangrijkste bedrijfsthema’s: Direct tot uw beschikking!

(Rekenmodellen, Scans, Checklists, Stappenplannen, E-books, enzovoort)


Bent u ondernemer, accountant, boekhouder of adviseur?

En wilt u direct beschikken over deze handige Tools?

Meld u zich dan aan voor de portal  De Digitale Ondernemer


Nieuwe gebruikers voor een jaar ontvangen geheel gratis de
 Software Prognoses en Jaarcijfers (t.w.v. € 79,- excl. BTW, ontwikkeld in samenwerking met accountantskantoor BDO).

Klik hier  om u direct aan te melden als gebruiker.

Klik hier  voor meer informatie.

Abonneer je op onze gratis nieuwsbrief


Share |

Social Media: hoe om te gaan met Social Media in uw Bedrijf?
Een goed Persbericht Schrijven? Gebruik deze Communicatie Tools

Gratis welkomstgeschenk

Als nieuwe gebruiker van de Digitale Ondernemer ontvangt u de software Prognoses & Jaarcijfers (ontwikkeld i.s.m. Deloitte) helemaal gratis! (winkelwaarde € 79,-)

(*) U ontvangt het welkomstgeschenk na betaling van het abonnementsgeld. Dit aanbod is niet geldig bij het kennismakingsabonnement.